Nytt Från Too Faced

TF Born This Way Foundation / TF Better Than Sex Mascara / TF Chocolate Bar Palette
 
När jag var i Stockholm förra helgen så köpte jag även lite nytt smink. Jag kostar sällan på mig nytt smink, även fast jag har en hel lista i min telefon med produkter som jag vill testa, men dom här tre har jag spanat på riktigt länge nu så dom fick äntligen följa med hem. Såg även att det har kommit ut en ny Chocolate Bar Palett! Jag stog faktiskt ett bra tag och velade mellan dom båda innan jag bestämda mig för den här. Den andra innehöll lite mer varmare toner som var jätte snygga! Men det var några färger i den här paletten som jag bara inte kunde leva utan haha så det fick bli den här tillslut :). Jag kommer såklart göra en makeup look med alla dom här produkterna.
 
Alla dom här tre produkterna är veganska vilket är toppen!! Jag håller faktiskt på med att rensa ut allt smink, hudvård och kroppsvård som inte är veganskt och ska i fortsättningen bara köra på veganska produkter. Jag kommer såklart inte göra av mig med allt på en gång och köpa nytt så jag kommer att använda upp produkterna jag redan har och sedan kommer jag inte att köpa dom igen. Visste ni att ungefär 75% av alla animala ämnen i icke-veganska produkter åker in i kroppen till vårt blodsystem? Jag behöver inte mer hormoner i kroppen än vad jag redan har så att få höra det fick mig att vakna upp lite.
..................
When I was in Stockholm last weekend I also bought new makeup. It's not often I buy new makeup, even though I have a whole list full of products I want to try out, but I've had my eyes on these thre for a long time so they was finally brought home with me. I saw that Too Faced have come out with a new Chocolate Bar Palette! I t was a bit hard to choose between the two, not gonna lie, but I finally chose the regular one. The new palette contains more warm colors that were beautiful! But there was some colors in this palette that I just couldn't live without haha so therefore I chose this one :). I will definitely do a makeup look with these products.
 
All of these thre products are vegan which is awsome!! I'm currently slowly clearing out all of my makeup, skincare and bodycare that are not vegan and for the future I'm only going to buy vegan products. Of course I'm not going to get rid of it all at once and buy averything new so I I'm going to use these products I currently have and then not repurchase them. Did you know that about 75% of all animal substances in our products goes right in our bodys and in to our blodstreem? I don't need more hormones in my body then I already have so when I heared that it gave me a little wake up call. 
| |
#1 - - Matilda:

Oj, hade verkligen ingen aning om att de påverkar oss så mycket. Fick ju verkligen en att tänka efter!

Svar: Ja samma här!! Ingenting man vill ha i kroppen😳
Linn Bärnheim

Upp