Lunch

Dagens lunch blev en quinoa sallad.
 
Lunch brukar vara så svårt och ibland jobbigt att lägga energi på. Jag har fått lite lunch ideer från intagram som jag brukar slänga ihop när jag har slut på egna ideer. Jag älskar att göra olika sallader till lunch med egen dressing. Inget av dom där feta gifterna som finns på flaska! Brukar oftast blanda avokado med citron, salt och peppar men jag har också andra recept på lager sparade i mina anteckningar på telefon som ska bli spännande att prova framöver. Det är så enkelt och snabbt att slänga ihop plus att man verkligen känner sig fräsh och hälsosam. Dagens lunch blev ganska enkel då nästan allt i kylen börjar ta slut haha. 
 
Quinoa Sallad:
Kokt röd quinoa med salt och vitlök.
Romansallad
Röd spetspaprika
Majs
Plommontomater
 
Sås:
1/2 avokado
Lite citron
Peppar & salt
Röd paprika krydda
Mango & curry krydda
- Mosa med gaffel och blanda ihop med salladen.
 
| |
Upp