Luciamorgon

God morgon! Varje år så brukar jag sätta klockan tidigt på morgonen för att titta på Lucia på tv och äta en lussebulle för det är så mysigt. Kura ihop sig i sängen och tända lite ljus och bara känna att julen är här. Men i år blev det inte så... Jag läste någonstans att Lucia skulle börja klockan 7.45 så jag satte klockan och gick upp 7.25. Jag slog på tvn vid 7.48 och kunde inte hitta Luciatåget någonstans! Det ända var bara en intervju med Lucian. Vilken besvikelse hela den här morgonen var alltså!! Jag hade SÅKLART missat hela föreställningen. Så den här dagen började med mig på dåligt humör... Inte åt jag min lussebulle heller för att jag var så jäkla sur hahaha! 
..............
Good morning! Every year I'm setting my alarm very early to watch the Lucia on tv and eat a saffron bun because it's so lovley. Snuggling into bed and light a few candles and just feel the christmas spirit. But that didn't happen this year... I read somewhere that the Lucia was starting at 7.45 AM so I sat my alarm to 7.25 AM. I turned on the tv at 7.48 and I couldn't find the performance anywhere! The only thing I came across was a interview with the Lucia. What a disappointment this whole morning was!! OF CORSE I had missed the whole performance. So I started this morning in a very bad mood... I didn't even ate my saffron bun because I was that upset hahaha!
| | |
Upp