Höst Inspo

Hösten börjar närma sig allt mer och mer och det börjar bli dags att ta fram höstplaggen igen som vi gömt längst in i garderoben. För första gången så har jag faktiskt längtat att få sätta på mig mina skinnbyxor och knästövlar igen och jag känner mig riktigt spänd på att expirementera med säsongens nya trender.
 
För mig är det läder, mörka färger, satinblusar, metaller och päls som representerar höst och vinter vilket också är några av dom största trenderna i år. Varma och kalla metaller tillsammans med paljetter och glitter som skapar den där perfekta partylooken för en kväll under stjärnorna. Heta färger som marinblått, rött och mörkgrönt samt tyger som velevt, randigt, tweed, spets och transparent kommer att synas överallt och det gillar jag starkt! Utsvängda byxor, volanger, one-shoulder toppar, stora kragar, markerade midjor och stora dunjackor är bara några utav alla dom utstickande trenderna vi kan se på catwalken. Jag älskar denna säsongens trender, vilket det känns som jag säger om varje säsong haha. Vilken är eran favorit trend från AW16-17? Min är definitivt velvet och satin! :D
 
....................
The autumn is coming up and it's almost time to get the fall pieces out of the back of your wardrobe again. For the first time I'm actually excited to put my leather pants on and my over-knee boots and I feel really excited to start experimenting with this seasons new trends. 
 
To me it's all about the leather, dark colors, satin blouses, metallics and fur that represent the fall and winter. Which also are a few of the hottest trends this year. Warm and cold metallics together with sequins and glitter that creates that perfect party look for a night out under the stars. Hot colors like navy, red and dark green and fabrics like velvet, stripes, tweed, lace and transparant will be seen everywhere and I'm lovin it! Wide leg trousers, flounces and ruffles, one-shoulder tops, oversize collars, defined waistlines and oversized duvet jackets are just some of the trends that makes a statement on the catwalks. I love this seasons trends, which I feel like I say about every season haha. Which one is your favorite trend from AW16-17? Mine is definitely velvet and satin! :D
| | |
Upp