My confessions...

Sitter nu, eller ligger mer, i sängen och tittar på youtube videos innan jag somnar. Det slog mig just att det är första advent nästa vecka! Shit vad tiden har gått!! Det var ju nyss som jag kom hem ifrån Bahamas känns det som... tiden har verkligen bara flygit iväg och det känns ju lite skrämmande på ett vis. Jag menar, vart befinner jag mig just nu? Har precis fått en fot in i arbetslivet igen efter en lååååång period av jobbsökande. Efter studenten har jag faktiskt inte gjort så mycket. Inte om man ska jämföra med vissa andra i min ålder. Jag har väl rest lite och tagit hand om mig själv under tiden jag fösökt få ett jobb. Jag var så vilsen sista året i gymnasiet, jag visste inte längre vad jag ville eller vem jag var så efter studenten bestämde jag mig för att ta ett år ''ledigt'' från allt och bara försöka hitta mig själv. Just under gymnasietiden så hände det väldigt mycket både hemma och runt omkring mig. Jag började tvivla mycket på mig själv, vilket jag alltid gjort men nu blev det som det pushades på ännu mer. Jag visste inte längre om jag ville fortsätta som makeup artist efter skolan och allt i huvudet bara snurrade. Det var nästan som om jag hade gett upp innan jag ens hade börjat. Men hela tiden så hade jag i baktanke att jag ville börja blogga igen och skriva ner allt jag kände och hålla på med sånt jag verkligen tycker om. Mode.
 
Efter ungefär ett halvår började jag få tillbaka inspirationen och jag startade min youtube kanal. Medans jag hade det ganska jobbigt hemma fortfarande så blev min lilla escape att göra videos där jag bara kunde vara mig själv och glömma bort allt annat för stunden. Men även det höll inte och jag tappade snabbt orken och motivationen. Efter ett tag fick jag mitt första jobb och jag började komma igång att få lite ordning på mitt liv. Det gick någon månad innan jag gick tillbaka till att göra videos, den här gången på svenska. Jag började sakta men säkert komma på vem jag var och vem jag ville vara och det var då som jag insåg att det jobbet jag hade gjorde mig allt annat än lycklig. Jag sa åt mig själv att ''du får inte ge upp nu som du gör med allt annat'' men snabbt därefter krashade omvärlden ner på mig och jag orkade inte mer. Jag stängde ofta in mig på toan och grät och jag kände mig obekväm och väldigt ensam på jobbet. Jag hade ingen ork i kroppen, jag orkade inte bry mig om någonting, jag var bara helt tom inombords. Både jag och min chef tyckte det var bäst för mig att avsluta då det började påverka hur jag jobbade.
 
Enda sedan dess har jag försökt att bygga upp mig själv och försökt bli den människan jag vill vara. Vilket jag än idag jobbar på. Problemen hemma och runt om finns fortfarande där men jag försöker ändå att vara glad och positiv genom att göra saker som får mig att må bra. Bloggen och andra sociala medier hjälper mig otroligt mycket att komma på andra tankar och ge mig motivation och inspiration till att leva mitt liv och sträva efter mina drömmar och mål. Utan all hjälp jag har fått ifrån andra människor på sociala medier skulle jag inte kunnat bekämpa mig själv. Jag är förevigt tacksam för alla människor som inspirerat och hjälpt mig. En annans problem eller misstag kan hjälpa en så otroligt mycket. Nu, cirka två år senare har jag för första gången ett jobb som jag verkligen trivs med och känner att jag vill bygga upp en karriär hos. Visserligen är det inget heltidsjobb men jag känner mig ändå glad inombords och det känns som att jag är på rätt bana för första gången. Det har tagit lite tid men jag tror att jag en dag kommer att bli starkare utav det jag kämpat igenom.
 
Lite kvällstankar som har legat och byggts på under en lång tid som verkligen var skönt att få dela med sig utav. Jag har väldigt svårt att öppna upp mig för folk och prata ut och dela mina känslor för folk så det är jätte skönt att skriva av sig ibland. Jag har inte varit så personlig i bloggen, många undrar säkert vem jag är och så. Jag tycker som sagt det är lite läskigt att blotta min själ för andra människor men jag vill verkligen att ni som läser min blogg ska veta vem tjejen på bilderna är. Jag ska från och med nu börja tänka mer på det och göra mer personliga inlägg då och då. Tror att en Q&A kan vara roligt att göra? :)
 
Oj, det här blev ett långt inlägg. Nu säger jag godnatt och sov gott så hörs vi senare! En bamsestor godnattkram ifrån mig!
| | |
#1 - - J:

<3<3<3<3<3

Svar: ❤️❤️❤️
Linn Bärnheim

Upp