Lunch ideas

Photo cred: lonijane, livegreenhealthy, bonnyrebecca, diet, littlebirdvegan
 
Är ni såna som mig som älskar att titta på fina bilder på mat på instagram? haha jag gör det hela tiden. Det är faktiskt ett bra sätt att få lite inspiration vad man kan laga om man känner att ens egna fantasi är slut. Det är också en mycket bra motivation till att hålla sig hälsosam och äta nyttigt. Jag tycker det är jätte roligt att få inspiration från andra med olika recept, ideer och smaker. Om jag har en dålig dag och inte alls känner mig motiverad så brukar jag titta på bilder från instagram eller som jag sparat på telefon. Hur smarrigt ser det inte ut på bilderna?? Man börjar ju dregla. Det blir så mycket roligare att laga mat när man har olika rätter man vill testa.
 
Jag tänkte tipsa er om mina favorit konton som jag följer och älskar. 
 
@Lonijane
Massor av fina tallrikar med smarrig mat. Hon får verkligen allt hon lägger upp att se jätte gott ut. Förutom matbilder så lägger hon också ut en del strandbilder så om du är semestersjuk så kommer du älska hennes konto.
 
@Detoxwater
Här hittar du miljontals av olika alternativ du kan piffa upp ditt tråkiga kranvatten med. Alla vet hur viktigt det är med att dricka massor med vatten, men ibland så blir det så tråkigt glas efter glas med vanligt tråkigt vatten så här kommer det ett tips till er! Kolla in detoxwater och ni kommer att vilja fylla ett glas med vatten nu på en gång!
 
@Naturallyhanne
Den här tjejen är grym på att göra frukostskålar av nyttig glass. Ja glass. Hennes bilder ser ut som värsta efterrätten! Ser så sjukt gott ut!
 
@Pearsnpancaces
Samma här. Fylld av härliga glassskålar och pannkakor. Hennes bilder får en att vilja äta nyttigt resten av livet för det ser så himla gott ut haha. Man kommer snabbt över tanken av att köpa en ben n jerry när du scrollar igenom hennes feed. Det verkar som om ju mer toppings man har på desto godare ser det ut. Så överdekorera era frukostskålar i fortsättningen! ;)
 
@Livegreenhealthy
Här finns allt möjligt. Allt från frukost till middag. Både för vegetarianer och köttätare. Ger massor av ideer om maträtter och inspiration att komma på egna recept.
| |
Upp